maandag 19 november 2012

Familie recept: sugo

Hallo!!

                                                             

Vandaag wil ik aan jullie een familie recept laten zien, namelijk sugo, dit is een tomatensaus om pasta of lasagne van te maken. ik heb dit recept van mijn Italiaanse opa geleerd. en het zit al een tijdje in de familie, dus leek mij het een leuk idee om dit met jullie te delen.




Wat heb je nodig: (voor 4 personen)

  • 1 blik gepelde tomaten (dit kan je ook vers maken)
  • 3 kleine blikjes tomaten puree
  • 30 gr. peterselie
  • 15 gr. selderij 
  • 1 paprika
  • 1 wortel
  • 1/2 courgette (dit kan je ook weglaten)
  • ong. 500 gr. gehakt (als je vegetarisch bent kan je dit ook vervangen voor champignons)
  • 2 teentjes knoflook
  • 2 witte uien
  • 1 bouillon blokje (ik gebruik het liefste tuinkruiden bouillon)
  • olijfolie
  • zout

  1. vul een pan met een bodempje van olie.
  2. snijd de uien, wortel en knoflook in blokjes en doe in de pan.
  3. snijd de paprika en kruiden en voeg toe.
  4. snij de courgette en open de blikjes tomaten.
  5. voeg de courgette, het vlees en het bouillon blokje toe.
  6. nu kan de tomaat erbij
  7. voeg nu eventueel wat zout toe.
nu kan je kiezen of je er lasagne wilt maken of als pastasaus wilt gebruiken.

en dan is je saus klaar dit kan je ook makkelijk 1 of zelfs 2 dagen van te voren maken.

hebben jullie thuis een familie recept?

Geen opmerkingen: